Op Basisschool 't Kwekkeveld werken we voortdurend aan kwaliteitsverbetering. We gebruiken methodes die voldoen aan de eisen van deze tijd. Medewerkers zijn bekwaam en blijven zich ontwikkelen. Zo zijn er studiedagen met het hele team om aan de schoolontwikkeling te werken, maar ook individuele opleidingen en cursussen worden gevolgd.
Tevens komen leerkrachten twee keer per week bij elkaar. Dit noemen we verbetertijd. Tijdens deze tijd werken leerkrachten samen, in kleine groepjes en onder begeleiding van deskundigen, aan steengoede lessen op het gebied van begrijpend lezen en rekenen.
Ook opbrengstgericht werken en de resultaten uit metingen – tevredenheidspeilingen, toetsen, uitstroomcijfers – geven u een indruk van de kwaliteit van onze school.
Natuurlijk zijn de toetsresultaten van de kinderen belangrijk. Het zijn meetmomenten in een schooljaar. De leerkrachten gebruiken de resultaten om te zorgen dat het onderwijs kan worden afgestemd op uw kind. Wij hechten belang aan goede resultaten. Maar het is niet alleen het resultaat dat telt: juist het welbevinden van de kinderen is belangrijk. Met plezier naar school gaan, plezier hebben in leren zorgt dat een kind kan presteren op zijn of haar eigen niveau.
Sinds een aantal jaren (2018) maken de leerlingen uit groep 8 de eindtoets DIA. Onze leerlingen behalen bij de Eindtoets scores die we van hen mogen verwachten: de resultaten komen overeen met hun capaciteiten. Dat weten we, doordat we het kind gedurende 8 leerjaren volgen.
Welke score is behaald? 361
Landelijk gemiddelde is 360
We zitten boven het landelijk gemiddelde.
De ondergrens is bij ons 355,4 (42 gewogen kinderen op 1-10-2017)
Alle kinderen krijgen aan het eind van groep 8 een passend schooladvies. Dat advies is gebaseerd op de leerhouding van een kind, de mate van zelfstandigheid en de leerresultaten van het kind in de jaren op onze school. Het advies wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld.
We zetten op school in op opbrengstgericht werken. Dat houdt onder andere in dat we trendanalyses maken van de toetsresultaten van de groepen. Daarmee kijken we verder dan alleen naar de getallen. We zien dat we eerder kunnen aansluiten bij leerhoudingen en begeleidingsvragen van kinderen. We betrekken de kinderen nog meer bij hun eigen onderwijsproces.
In ons SchoolVenster leest u meer over onze resultaten. De basisgegevens komen van DUO en de Inspectie. Zo staan wij op de kaart.